گزارش تسنیم نتیجه داد؛ حذف نورپردازی‌های مزاحم نمای مسجد جامع

گزارش تسنیم نتیجه داد؛ حذف نورپردازی‌های مزاحم نمای مسجد جامع


شهردار منطقه تاریخی یزد با اشاره به اقدامات گسترده شهرداری در زیباسازی یزد برای ایام نوروز،‌ از رفع عامل مزاحم در مقابل ورودی مسجد جامع کبیر یزد خبر داد.

 روز گذشته خبری در خبرگزاری تسنیم با این عنوان منتشر شد «گلایه مسافران و شهروندان از بی‌سلیقگی در ورودی مسجد جامع یزد + تصویر» و در این خبر از نورپردازی‌های نامناسب مقابل ورودی مسجد جامع کبیر یزد توضیحاتی ارائه شد.

بلافاصله پس از انتشار این خبر،‌ شهردار منطقه بافت تاریخی یزد که روز گذشته مسئولیت شهردار کشیک را هم بر عهده داشت به خبرنگار تسنیم در یزد قول پیگیری موضوع را داد و در کمتر از چند ساعت نورپردازی‌های مزاحم حذف و به نحو مناسبی اصلاح شد به گونه‌ای که در حال حاضر هیچ مزاحمتی برای نمای زیبای مسجد جامع در یزد وجود ندارد.

علیرضا نقوی شهردار منطقه تاریخی یزد در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اینکه شهرداری اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه زیباسازی شهر یزد انجام داده اظهار داشت: شهرداری تمام تلاش خود را به کار بسته که شهر در زیباترین حالت ممکن آماده استقبال از مسافران نوروزی باشد.

شهردار منطقه تاریخی یزد افزود: در این زمینه یکی از اقدامات بسیار خوب صورت گرفته،‌ نورپردازی‌هایی بود که از سوی شهرداری در کوچه‌های تاریک بافت تاریخی انجام شد و گلایه چندین ساله‌ای که در ارتباط با تاریکی‌های ترسناک و نازیبای کوچه‌های بافت وجود داشت را برطرف کرد.

وی افزود: همچنین شهرداری اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف بافت انجام داده که یکی از آنها،‌ افتتاح بوستان خانواده در بافت تاریخی یزد است،‌ بوستانی که به صورت اختصاصی به فعالیت‌های مرتبط به خانواده اختصاص پیدا کرده است.

نقوی به وجود ستون در مقابل ورودی مسجد جامع اشاره کرد و گفت:  بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع و مشکلی که وجود داشت،‌ پیگیری لازم برای رفع و اصلاح آن صورت گرفت و الان این موضوع به صورت کامل برطرف شده است.

وی ادامه داد: حذف این نورپردازی از شب گذشته آغاز شد به گونه‌ای که صبح امروز هیچ مشکلی در ارتباط با نورپردازی‌های مزاحم نمای مسجد جامع وجود نداشت و در حال حاضر مسافران نوروزی و شهروندان عزیز یزدی می‌توانند بهترین تصاویر را از مجموعه مسجد جامع داشته باشند.

شهردار منطقه بافت تاریخی یزد ادامه داد: یزد در چند روزی که از ایام نوروز می‌گذرد میزبان تعداد بسیار زیاد مسافران نوروزی بوده و بر اساس بازخوردهای میدانی که از مسافران به دست آمده،‌ رضایت خوبی از این سفر داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد،‌ روحیه شهرداری یزد در رفع مشکلات گزارش شده در طول چند ماه گذشته سبب شده که بلافاصله پس از بیان مشکلی از سوی مردم یا رسانه‌ها، ‌تیمی از شهرداری برای بررسی و رفع مشکل اعزام می‌شوند.

چندی پیش هم پویشی با عنوان نخستین پویش مردمی «من یک شهر دارم» از سوی روابط عمومی شهرداری یزد در ارتباط با بیان مشکلات شهر از سوی شهروندان اجرا شد و شهرداری مشکلاتی که از سوی مردم در نقاط مختلف شهر گزارش می‌شد را برطرف می‌کرد.

حامد سلطانی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اینکه پویش «من یک شهردارم» در ماه‌های آبان و آذر سال گذشته انجام شد اظهار داشت: خوشبختانه مردم یزد مشارکت خوبی در این پویش داشتند و گزارش‌های متعددی از سوی شهروندان به مدیران شهرداری اعلام شد و شهرداری هم اقدام به رفع این مشکلات می‌کرد.

وی افزود: در حال حاضر هم راه‌های ارتباطی میان شهروندان و شهرداری یزد از سوی روابط عمومی در حال تقویت است تا انشاالله بتوان زمینه‌ای را به وجود آورد که علاوه بر افزایش سطح اعتماد عمومی شهروندان به شهرداری،‌ مشکلات شهری هم از طرف شهروندان گزارش شود تا نسبت به رفع آن اقدام لازم صورت گیرد.