یزد میزبان گردشگرانی از سراسر ایران اسلامی

یزد میزبان گردشگرانی از سراسر ایران اسلامی


امروزه یکی از قوی‎ترین انگیزه‌ها برای سفر ، آشنایی با مولفه‌های فرهنگی است .سبک زندگی و ویژگی‌های فرهنگ بومی مناطق مختلف به طور فزاینده ای مردم را به صرف تعطیلات وگذران اوقات فراغت در مناطق مختلف ترغیب می کند.
 
در این دوره از زمان عوامل متعددی ایجاب می کند که نسبت به نقش گردشگری  به ویژه گردشگری فرهنگی توجه بیشتری شود، چرا که نقش فرهنگ از نظر ارتباط اجتماعی و به عنوان هدایت گر اساسی توسعه اقتصادی، همگرایی بین گفتمان اجتماعی و فرهنگی و همچنین تقویت انتقال آن بسیار با اهمیت است.
شهر تاریخی یزد با پیشینه فرهنگی غنی و ارزش‌های بومی متنوع به عنوان شهر میراث جهانی جاذبه‌های کم نظیر فرهنگی، اجتماعی  و تاریخی را در دامان کویر مرکزی ایران به تصویر می‌کشد و این ویژگی ها همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
همزمان با نوروز باستانی و آغاز سال نو، یزد میزبان جمعیت قابل توجه ای از گردشگران و میهمان های نوروزی  از جای جای ایران اسلامی بود و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته این روند هم چنان تا پایان تعطیلات نورزوی و موج دوم سفرها ادامه دارد.
در این راستا مدیریت ارتباطات و امور بین الملل  شهرداری یزد با اولویت بخشی به جریان اطلاع رسانی در زمینه برنامه‌های نورزوی، معرفی اماکن گردشگری، ظرفیت های خدماتی  و رویکردهای مدیریت شهری اقدام و به صورت چند رسانه ای در این زمینه به شکل مداوم به فعالیت پرداخته است که همکاری با رسانه ها نیز با هدف تقویت اطلاع رسانی عمومی اولویت قرار دارد.
بر این اساس حضور اقوام مختلف ایرانی در یزد نشان داد لازم است زمینه های ارتباطی و مرزهای مشترک فرهنگی در این زمینه ارتقا یابد  و اطلاع رسانی ، آگاهی بخشی و فرهنگ  سازی عمومی به سمتی حرکت کند که بتوان تعامل و همدلی بیشتری را در مسیر توسعه گردشگری شهری شاهد بود که رسانه و روابط عمومی ستون بنیادین این رویکرد محسوب می شود.